Showing posts with label MAK AYAH. Show all posts

Thursday, January 09, 2020

SANNAH HELWAH BUAT 2 HERO KESAYANGAN SAYA ; SUAMI TERSAYANG DAN AYAHANDA TERCINTA..

2 comments :

Assalamualaikum.

28 December, my husband birthday ; Zainal Abidin Kamaruddin..
3 jan,  birthday ayah I ; Hj Isnin Hj Md Din..
2 hero dalam hati I.. syurga dan nyawa I..
Sannah helwah sayang..
Sannah helwah ayah..
Barakallahu fii umrik..
Segala doa2 yg baik sahaja buat 2 lelaki terpenting dalam hidup I... 

:: Tahun ni bufday suami, celebrate dgn family2.. both family. My family and my MIL family. Ni kek masa dinner dgn family I.. Auni minta belikan panyah kek from her cikyom.. nyanyi2 datang bawa kek masa kami tunggu food siap.. ::

:: 28dec siang tu, my BIL buat house warming. Suami i kena baca doa.. Along (son)  belikan kek sekali.. so sekali harung potong kek for december babiesssss.. baby sgt tu.. hahhahha.. ::

:: Takde nampaknya celebrate berdua, candle light dinner or any surprise cake for him. Kita spend time dgn family2 plak tema tahun ni ye yayang. Hadiah pun selesai dah, claim kat JPO masa pi Singapore aritu. Senang suami i ni.. 
"abg tahun ni nak apa?"
"jeans lah sayang. "
Settled 3 pairs LEVI'S leh pakai raya. hahahaha.
jihimattt! 

So my dear husband, suami , zaujj..
HAPPY BIRTHDAY SAYANG...
You'll be living in my heart until my last breathe...
Love u many2 lemon..till when-when.. 

28 December 2019 malam tu...
Pi celebrate bufday suami ramai2 kat Kaw D...
Panyah lanje.. 

:: ni bkn takat photo bomb, mmg dia berhajat nak masuk terus dalam keluarga kami. hahhaha. I penah cete tak?? dia merayu2 nak jadi anak I?? haahhaha. Auni2. kesayangan we both. diet sket pls, nnt sama gemok dgn ciknyah, susah plak panyah kau nak kasi makan.. abih boreh!(abis beras) hahhaha. 

:: buah dipit dabuh2 si Umar Athif... ni lah kesayangan semorang terkini.. budak yg sangat bijak, senang diurus, senang faham apa orang cakap.. sooo adorable tawwww.. ::

:: Semua pun nak buat sendiri.. mcm dah besau sangat!! huhu ::

:: My beloved love love sangattt family!! ::

:: mushroom soup for Umar Athif ::

:: Carbonara for Auni ::

:: Seafood aglio olio for my mom.. ::

::  meat balls with xtra beef patty for pakyom.. ::

:: beef nachos..for sharing ::

:: meatballs for sharing ::

:: beef brisket for befday boboi(husband) and cikyom.. ::

:: Chicken chop for mia ::

:: lain2 food dah sodaqallahulazim pic nya.. Ni geng meja ujung, i tak sempat nak snap pic.. I makan nasi goreng. leh share2 food dgn yang lain2. bukan abis pun kan???? ::

4 Jan baru2 ni...
Bincang2 buat makan2 kat rumah mak je sempena bufday ayah.
Selesa sket, ayah nak p toilet, nak solat...
Menu; potluck.. 

:: Happy bufday atuk sayang. Lelaki pertama yg sayang I dalam hidup I... Smoga Allah beri kesihatan yang baik tuk atuk n nenek... Diberi peluang buat amal ibadah dengan mudah dan tenang. Ameen  ::

:: Umar manjer atuk.. papa dia kata, celik mata sebut atttuk.atttuk..attuk.. ::

:: Yang ni lagii laaa. buah hati pengarang jantung atuk angat2 ::

:: kakak auni kesayangan semua.. anak yg sangat bertimbang rasa... :: 

:: 18 december wedding anniversary mak ayah.. semoga Allah berkati hubungan mak ayah.. 43tahun bersama, pahit manis diharung bersama. Semoga kekal bahagia fiddunya walakhirah ye mak.. ::

:: makan sempoii2.. oden by me, satay depa share2 beli ..::

:: home made brownies and cheese cake by my SIL. Ayah requested nak kek masak sendiri. Dia kan tak suka kek beli2 ni... sedapp kek SIL i...tak manis sangat..lemak. nyum2.. ::

:: Pokde and acik with atuk nenek. eh umar nguapppp?? nyantuk dh ke? hehe. Satu menu lagi, nasi arab.. ::

:: Cik tam dgn atuk nenek... 1 only anak femfuan yg masih bujangsss.. ::

:: tiup kek tipu2....dgn the cucusss ::


:: kat rumah mak, mmg tak boleh laaaa pakai lawa2, susun food lawa2.. present elok2. Sbb bila dah berkumpul je, terus sekor2 jadi gelabah bewak.semua pun nak bercakap.. semua pun nak memekak. sapa nak dengar pun haku tak tau. hahhaha. menyembang lagi penting dariii makan ye!! ::



Selesai hari2 penting for my 2 heroes...
Bln jan bufday yaya my SIL dgn pakyom my BIL juga.
Semoga baik2 semua ye.
family tetap no.1 dalam hati I.. dalam doa I.


.: NO HATE JUST LOVE 💋 :.




Thursday, April 06, 2017

KISAH SEHARI MENJADI PEREMPUAN JOMBLO ...

3 comments :


Assalamualaikum.

Korek2 folder jumpe pic ni.
Pic masa i cuti, tapi suami i keje.
Same day with this..

:: Lepas send my husband to komuter, I layan bfast snsoang... ::

Jujurnya i jarang cuti kalau suami tak cuti.
Nak melanguk hapa sorang2 kat rumah?
Unless i dah ada plan such as, mmg nak balik umah mak.
Nak bawa mak p DIY suh dia pilih apa je dia nak.
Dia grab2 2 bakul barang, bila nak bayar..
Hek eleh? baru RM100++? DIY kot kan??
Dia kemain suka p DIY.kang tah hapa2 je dia beli. Its ok mak.
kakngah payung!
Bawa mak deting, time tayah bawa orang lain.
Budak2 skolah, ciktam keje.. betul2 between ME & MAK.
treat dia mcm pwincess..apa mak nak makan, apa nak beli? JOM??
Apalagi moment terbaik kau ada? selain dari buat mak happy kenn??
Bapa lama lagi lah sisa usia yg diorang ada(ke i yg pergi dulu? 😭
i paling paling paling tak boleh kenang...
macammana mak basuh baju kami tanpa washing machine dulu!
terkangkang tersiat ,kembang2 kaki berendam air.
Luka2 jari kena tajam sabun.  Dgn apa reason skalipun, i takleh brain!  
Cuba  kita??? basuh tudung bokitta 2 helai tu je pun i dah tercungap2 menyangkung!
Bila i teringat je part tu, mmg terus p whatsapp mak.
Whatsapp je i mampu, kang kalau call mau merengek2, merempan2..
Amek time off balik teros.. kena kewl lebih sket plss..opis neh! 
"Omak!! mak den wek apo tu?? ngopi tadi makan puri lettew?? omak bawa duit sendiri tak?? omak p bekpes, bawa la duit ..nnt omak leh makan apo yo..byk2.takdo lah ayah bising.. omak ado tingin makan apo2 tak? sabtu ni leh org bawa!".
Ayah i slalu komplen..
"Mak datuk, mak kau kalau bfast kang... lontong lain, roti canai lain.dia pnya makan sampai RM10.. Ayah roti kosong dgn teh o je tak sampai rm3 pun!". hahahha..
Comel kan mak pak kita..dah tua2... gaduh2 manje. kat anak2 je lah ngadu eh.
Both my parents mmg dah tak keje.
Ayah ada la income sikit from his pansion.
Mak mmg dari zaman dulu kala TAK pernah kerje.
eh cucuk duit kat ATM pun TAK PERNAH ye! 
hebat kan tahap kebergantungan mak i kat ayah ? hehehe.
takpe, apapon kejadian mak..dia tetap tersangat special dihati2 kami!
my dad as well!! 

Ter UP entry ni sbb R I N D U lettew.
Weekend ni i bakal berpergian to somewhere.
so tak dapat balik umah mak, awal2 dah R I N D U siap2.
Macammana lah kan kawan2 yg duk jauh dari mak ayah?
Sedih tak? rindu tak?? kalau rindu koang buat cemana?
call eh?? Tak apalah, pengorbanan anak2 cari rezki jauh dari mak pak kan?
OMAK!! AYAH!!! 😭 

Eh sambung sket cete asal yg waktu i cuti kat atas ni 👆.
Lepas i lepak minum pekena mee goreng + telur mata. Ni pun ada cerita eh..
Malam b4 tu i tgk TASTE SELEBRITI; Aril AF bawa p makan kat hometown dia ; Melaka.
Pastu dia p bfast makan MEE BODO + TELUR MATA SPECIAL.  
Terus gelupur2 teringin. Tu yg pagi tu menggagau cari mee goreng.
Alhamdulillah dapat... Dah kenyam makan mee...
I plan nak bilas coffe kat Mc Cafe by Mc D..
dah kata saja membunoh masa! 
so proceed dgn hot latte kat McD..
tgh syok2 layan feel, bkn senang nak dapat ME time lek2sap2kok lu mcmni kan..
tiba2 ada sorang pomps tegur i..

"Nora Danish ye???"
Wowww siapa ni?? i tak igt ni.
please hotak, pls recall pls..
parah jg ni, orang kenal kita, kita tak igt orang... 
kalah Diva AA ni kalau i kekwat mcmni! pfftt.
Sebaik dia kenalkan diri dia.. "Ewa lah!".
biasa la , i kan byk makan ubattt.. memory loss 😜

:: So pagi tu menyembang lah kami dari pukul 8am membawa ke pukul 10lebih! dia mmg housewife.. duk ralit bz anta-jemput anak je...umah pun ada bibik.eh hebat btol kan?? tak kerja pun ada bibik! stop tu pun sbb dia teringat nak kena p merket, bibik dia pesan barang. I opkos la happy..sbb dah pukul 10am lebih kan? misi 'killing time' i berjaya...balik umah buat ironing, kemas2 sikit kol 1pm nya i dah keluar to meet my husband kat golden horses nunnn... ::

Ewa ni kawan i dari form 1 to form 3 @SAMTEN.
Form 4 dia tukar skolah VO-K. tau apa tu VO-K?
tak KEYELL lahhh tak tau! ne ne ne ne ne..
So bygkan baper tahun tak jmpe?? lebih 20yrs ye!!!
TAPI.. kami ber-friend2 di fb.. dia silent  fb-ians la..sbb jarang nmpk posting dia.
Yg galak nya, dia yg stalker fb i...
sampai recent status i pasal i tagged husband i for buying me an 'iPhone7 in red' tu pun dia tau ols!!

skrang coba ... coba bilang... 
kakak dgn kingcoco sapa lagi popular???
hahaha. 
Eh koang tau ke maksud JOMBLO?? search pi...search!
Syik search lazada je kejenyaaa 😛


.: NO HATE JUST LOVE 💋 :.