Tuesday, October 27, 2015

APRICOT SEED BY ND LIFE

25 comments :

Bismillahirrahmanirrahim.
Saya sebenarnya sedang dalam rangka menyiapkan entry2 berkenaan sakit saya(Endometrial cancer & Liver cancer) serta pengalaman semasa saya sakit.
Insyaallah jika ada kesempatan, akan dibuat link khas. 
Mungkin boleh membantu kot-kot 1 hari nanti,
blog ini dibaca oleh cancer survivor yang lain, atau ahli keluarga cancerian. 
Tak banyak,sikit mungkin boleh di ambil sebagai rujukan, iktibar dan panduan.
atau mgkin sbgai sokongan moral etc. 
Tapi hari ini, saya nak kongsi supplement yang saya ambil 
selepas saya tidak lagi perlu menjalanai rawatan chemoteraphy. 
It's only 2 medication.
1. Apricot seed kapsul by ND Life
2. Extra virgin olive oil(kapsul).

:: Extra Virgin tu skrang saya dah tak makan yang ada Habbatus Sauda. Sebab saya senang sembelit. Saya sentiasa bertukar2 untuk mencari yang terbaik dan yg terpaling sesuai. But the Nd Life apricot seed tu, saya dah makan berbotol2 sejak sakit. Alhamdulillah ::
 
Since semalam saya baru repeat order dgn ND Life, hari ini suka saya nak share about ND Life Apricot seed ni. Suka diingatkan, this is not a business thingy anymore. Semata-mata perkongsian penuh kasih sayang. And must important thing, kesembuhan adalah se-mutlaknya dengan izin Allah taala. Namun, Allah jua menuntut hambaNya supaya berusaha serta bertawakkal. 

Mohon sahabat2 yang membaca blog ini mendoakan kelangsungan kesembuhan saya.
Terima kasih.

APRICOT SEED BY ND LIFE


KENAPA ANDA PERLU MEMILIH KAPSUL BIJI APRIKOT NDLIFE?
  • LULUS KKM : MAL15060002TC
  • RM50.00 Untuk 1 Botol Yang Mengandungi 100 KAPSUL Dijamin Paling Murah Di Pasaran & Anda TIDAK Akan Dapat Harga Ini Pada Jenama Lain
  • Biji Aprikot Tulen GRED A Yang Telah Dikapsulkan
  • Hanya Biji Aprikot ASLI & Semestinya Tiada Campuran Bahan KIMIA
  • Kapsul GELATIN HALAL Yang Diluluskan

KHASIAT KAPSUL BIJI APRIKOT NDLIFE
  1. Mencegah dan merawat pelbagai jenis kanser.
  2. Mampu membantu merawat penyakit kronik yang lain.
  3. Mengurangkan berat badan, tekanan darah tinggi dan kolestrol dalam darah.
  4. Meningkatkan kesihatan mental dan memori.
  5. Mengurangkan masalah sendi.
  6. Membantu merawat masalah buasir.
  7. Berfungsi sebagai tonik dan antioksida yang dapat menyingkirkan toksin dalam badan.
  8. Membantu penyembuhan luka.
  9. Mampu merawat masalah kulit-kulit gatal dan alahan.
  10. Menyelesaikan masalah JERAWAT dan RESDONG.
  11. Menghaluskan kulit.
  12. Anti PENUAAN.
  13. Mengecutkan TUMOR.
  14. Melawaskan pembuangan air besar.
  15. Merawat masalah kesihatan wanita seperti fibroid, cyst, senggugut dan masalah kesuburan,
  16. Mempercepatkan proses pertumbuhan tulang patah.
  17. Sakit-sakit sendi seperti keletihan, ARTHRITIS dan GOUT.
  18. Merawat ATHMA dan masalah paru-paru.
  19. Memberikan tenaga ekstra.
  20. Mengatasi gastrik dan migrain.
  21. Membantu pesakit STROK.
  22. Menstabilkan hormon TIROID, SLE, SAWAN dan banyak lagi
PERHATIAN : TIDAK SESUAI UNTUK IBU HAMIL, IBU MENYUSU ATAU SEMASA HAID

25 comments :

Jepun Mari said...

baru nk jerit beli kat mana, sekali ada note merah, ibu menyusu tak digalakkan. tak jadi nak tanya..hahah

Unknown said...

Beli kat mana sis apricot seed tue?

Nur Aishah said...

Salam sis azizah..
sy bli on9 dari sis hartini..ni no.dia +60127537543. Nd life ni ada kelulusan KKM. Dont worry. Mmg every mth sy akan bli 3 botol.

Nur Aishah said...
This comment has been removed by the author.
Athirah said...

Sy athirah agent ndlife apricot boleh dapatkan produk dgn sy . 0195515286

Athirah said...

Sy athirah agent ndlife apricot boleh dapatkan produk dgn sy . 0195515286

Unknown said...

hai, sy nahariah stokis ndlife, boleh whatsapp ke 0137253236 utk rundingan percuma..

Unknown said...

sy baru beli di shopee..rm 38 free postage..

Unknown said...

sy baru beli di shopee..rm 38 free postage..

Unknown said...

Kak...bleh x kak ws or email kt saya mcm mana nk tau produk ni ad cop kkm .... Dan kt botol tu mcm mana mmg ad cop kkm ke... Daus 0179292914...urgent nk beli...tp banyak yg fake...so konfius ngan produk ni

Unknown said...

Hati2 takut fake

dee said...

i pun baru beli.. rm42 kat shopee.. mcm mana nak tahu dia fake atau tak?

Unknown said...

Yup macam mna nak take fake or ori...please admin..saya dah beli di kedai jamu..tapi dengar ad fake...mana nak tahu admin..

Unknown said...

Saya pon pengamal ndlife ni..Alhamdulillah cyst saya mengecut..yg penting kene minum air byk

nor hayati said...

Salam..sape yang mencari ndlife aprikot tu boleh pm saya ye www.wasap.my/60196115199..ye rm50 pos sm rm8

nor hayati said...

Salam..sape yang mencari ndlife aprikot tu boleh pm saya ye www.wasap.my/60196115199..ye rm50 pos sm rm8

Unknown said...

Salam sis..nk tnye sis pSal produk yg sis mkn

Unknown said...

Kalau pagi da mkn habbatussauda...pastu lps mkn bru makan apricot seeds boleh ke?

Anonymous said...

Kalo anak menyusu tu dh umur 1 tahun 5 bulan blh ke... Sy ada mslh darah istihadah

Unknown said...

Kalau cyst dah mengecut, in future ada chance ke cyst tu tumbuh lagi? And kena continue sampai bila apricot seed ni?

Unknown said...

Saya nak tanya sapa2 yg tahu..ndlife aprikot ni tak ada kesan sampingan keatas buah pinggang dan hati..sebab saya dah ambik ndlife ni dlm 2yr..takut terlalu lama ada kesan negatif

Nur Aishah said...

Assalamualaikum kawan2.
Saya takde button reply tuk reply komen kawan2.
So saya cuba jawab mana yg boleh ye.
1st of all, saya BUKAN AGENT OR DEALER ND LIFE.
saya cuma consumer yg consume ND LIFE APRICOT SEED since november 2014 TILL NOW.
So soalan berkenaan keberkesanan or cara makan or kesan2 sampingan, mohon kawan2 go through their official website https://ndlife.com.my.
saya di diagnose kanser rahim and kanser hati pada oct 2014.
Saya buat chemo 6cycles and makan apricot seed ni dari end year 2014 until now.
Saya cadangakan kawan2 jgn avoid ubat n rawatan doktor k??
apricot seed or any supplement is just SUPPLEMENT sahaja.
and tak semua supplement sesuai dgn badan kita.
Kita kena tahu kesesuaian pada badan masing2 k??
Alhamdulillah apricot seed ni suite dgn saya.
3 bln sekali saya akan ada follow-up dgn doktor, and buat blood test.
So far, my kidney masih baik. So boleh saya anggap 5 years consume Apricot seed ni tidak menjejaskan kidney saya(buat masa ini).
So kita usaha and tawakkal k?
Smoga kita smua sntiasa diberikan kesihatan yang baik dalam redha dan rahmat Allah.
Ameen.

Unknown said...

041119 sebulan sudah oprate tyrod sya.nk tnya boleh ke sya ambil Ndlife ni.dctr ckp sya perlu buat oprate sblh kanan lgi.tpi sya tak setuju nk usaha cara lain

Sumandak Sabah said...

Saya tgh makan aprikot seed ni. Alhamdullillah haid saya dh kurang sakit n teratur. Cuma gatal2 je belum sembuh lg. Ada baca kat FB, itu krisis penyembuhan... Semoga badan menjadi sihat n saya xkan stop mkn suplement ni...

Unknown said...

Assalamualaikum sis.. Mana sis beli ndlife ni