Sunday, November 08, 2015

SEDIKIT LUAHAN PERASAAN

1 comment :

After a quit long MC, i datang kerja.
Jujurnya, im entitled for a longgg mc. IF I WANTED TO!
Everytime doktor will asked me, HOW LONG YOU WANT A MC's?
Shud ask for a week? a mth? no problem.
Coz i hv a BIG LICENSE for this!
Bukan i sombong, or mendabik dada.
Saya bukan demam selsema, batuk denggi etc.
Im CA patient stage 4..
Nak type pun rasa gigil je.
But i choose to Move On!

Kuat semangat. Kerja mcmbiasa.
Gelak ketawa. tangis gembira.
Kita jgn harap orang akan sentiasa faham kita.
Kesian kan kita. 
Kita kena pandai bawa diri kita.
Serah mohon bersandar 200% HANYA pada Allah.
Saya taknak orang tgk saya sakit. Saya pakai elok2. saya pakai lipstick.
Pakai wangi2. Jalan tegap2. Walau tuhan je tahu betapa sakit, pening mual saya while working hour.
Saya tak suka orang pandang suami saya kesian ada wife yg sakit CA!
Saya buat2 ok. Depan org, depan in law. depan suami.
Saya cantik2 wangi2, cergas2.
Biar suami saya rasa happy ada wife yg sihat.
Biar mak ayah saya tak susah hati, kenang kan anak dia sakit.
Rintihan saya, hanya dalam sujud.
Hanya dzikir di mulut peneman.
Saya tak nak apa2 dah in my life!
Even for a kids! Sbb saya tahu Allah dah atur baikkk dah semua ni tuk saya. tuk kita!
Just move on!
Hidup ni bukan tuk menongkat langit.
Hari ni kita sihat, esok belum tentu.
Hari ni kita hidup, sekelip mata kalau Allah panggil..kita pergi.
Saya bersyukur sangat2, di'jentik' Allah dengan sakit ini.
Sekurang2nya membawa saya kembali kepada jalan yg sepatutnya.

Saya tak marah pun kat orang yang kata2 belakang kat saya.
Nik Aziz yang baik pun orang dok kata.
Saya tak peduli semua tu.
Saya just teruskan dan menghargai setiap nafas yang Allah bagi pinjam.
Kata lah. Ini masa saya. Ini rezeki saya. Ini taqdir saya!

Saya nak say terima kasih byk2 kat colleagues yang memahami.
To those yg memahami lah ye.
Yang tak faham and hetchyu2 kat i, i maafkan.
Dunwori. biar i sorang je sakit. U ols tayah susah2 sakit hati k? hehe
Mcm Nana yang rajin tlg i belikan makanan. Nana, baca blog akk tak?? ;p
Ain J pun rajin tanya2 saya nak makan apa. Huaa No'in nak nangiss! weekkk.
Sesemuaa la. TQVM. Saya doakan semua sihat. Ameen

ok jom sembang sekejap....

Semalam kan...
I buat keputusan tanak masak for a while.
I tak boleh nak bau tumisan.
Oh im not fully recover lagi actually.
Buat2 gagah dan perkasa je ni.
So balik i singgah hantar baju suami kat dobi for ironing.
Terus order makan for us.
Sedap pulak makan i re-heat balik.
Panas2..dah la hujan melebat.
Slurpp2 kami suami isteri makan.
Rasa lagi ok la makan cenggini.
X renyah2. Dapur tak kecah.
tapi tetap lah berazam nak fully-cook for husbnd.
Insya Allah.

:: Semua ni only cost me RM17.50 sahaja! Ikan kembung pedas, tomyam putih, ayam goreng kunyit :: 




1 comment :

No-In said...

wat lek wat peace my friend... hanya family, aben dan gud2 fren je yg paham.. jgn meminta pada yg xsudi sbb ALLAH sentiasa bersama. biar semua org mencemuh tp ALLAH sentiasa Maha Mengasihi dan Menyayangi. Aku dan Jee always by ur side